FAQ

Veelgestelde vragen

Heb ik nog een interieurarchitect nodig?

Nee, onze innovatieve designstudio bestaat uit een team van gecertificeerde interieurarchitecten. Zij beschikken over de nodige competenties om een project van A tot Z uit te voeren.

Wat kost de inrichting van een kantoor of toonzaal?

Een interessante vraag! Maar het antwoord is niet zo eenduidig. De kosten van een bedrijfsinterieur zijn niet eenvoudigweg om te zetten naar een bedrag per vierkante meter. Bij het ene project moet er meer gebeuren dan bij het andere en ook het gewenste afwerkingsniveau en kwaliteitsniveau kan enorm verschillen. In onze brochure vind je een ruwe indicatie van wat de totaalinrichting van een casco ruimte kost. Je kan deze hier downloaden.

Wat kost de opfrissing van een bedrijfsruimte?

Als huurder of nieuwe eigenaar van een bestaand gebouw moet je altijd rekening houden met reeds aanwezige elementen en structuren. Onze interieurarchitecten vinden hier altijd creatieve
oplossingen voor! Soms kunnen vloeren, wanden of zelfs meubels worden hergebruikt. Vanuit budgettair en duurzaam oogpunt kan dit een opportuniteit zijn. Heb je nood aan een snelle en ruwe indicatie voor de renovatie of kosten van een opfrissing? Download dan hier onze brochure.

Wie zal mijn aanspreekpunt zijn?

Je kan met al je vragen terecht bij jouw accountmanager. Dat is jouw SPOC (single person of contact) van bij de eerste kennismaking, doorheen de ontwerpfase en de productiefase tot en met de oplevering.

Doen jullie ook maatwerk?

Jazeker, the sky is the limit! Wij bouwen niet alleen interieurs en standen op maat maar geven ook vorm aan de meest complexe elementen of out of the box ideeën. Wil je bijvoorbeeld een eyecatcher in je inkomhal of commerciële ruimte? Ook dat ontwerpen en bouwen wij voor jou!

Met welke systemen werken jullie?

We werken zowel met traditionele houtbouw elementen als met moderne circulaire systemen zoals de verplaatsbare wanden van Junnoo of andere merken. De materiaalkeuze is altijd afhankelijk van de aard van het project, het ontwerp en de doelstellingen en behoeften van de klant.

 

Wanneer mag ik mijn offerte verwachten?

Binnen een periode van gemiddeld drie weken na onze eerste afspraak, presenteren we ons ontwerp en moodboard aan jou. Je ontvangt dan meteen ook een gedetailleerde prijsofferte.

 

Ik wil dat mijn nieuwe interieur een impact heeft op mijn resultaten. Hoe pakken jullie dat aan?

Alles begint bij het in kaart brengen van jouw marketingdoelstellingen. Vervolgens gaan we jouw brandbook vertalen naar een interieurconcept. We beïnvloeden het gevoel van je bezoekers op een positieve manier door gebruik te maken van de juiste kleuren en materialen en van technieken zoals ‘nudging’. Afhankelijk van de doelstellingen creëren we bijvoorbeeld een aanzuigeffect naar een gewenste zone of of stimuleren we bezoekers om ergens halt te houden of een bepaalde richting uit te stappen. Als het budget er is, neemt onze designstudio ook fysieke en digitale beleving mee in het project. Denk aan een ledwall, een display, virtual reality, gamification, corporate events, of eender wat dat helpt om het maximum uit je nieuwe interieur te halen.

Geven jullie advies inzake corporate branding?

Ja, dat doen we. Ben je bezig met de ontwikkeling van je ‘corporate brand’? Dan kan je ons inschakelen als sparring partner voor het aspect ‘interior branding’. De ontwikkeling van je huisstijl of het opstellen van je brand book vanaf nul doen we niet. Wel geven we advies over hoe je jouw branding op een unieke manier tot leven brengt in je bedrijfsinterieur.  Wil je meer informatie over interior branding? Check onze tips. 

Heb ik nog een interieurarchitect nodig?

Nee, onze innovatieve designstudio bestaat uit een team van gecertificeerde interieurarchitecten. Zij beschikken over de nodige competenties om een project van A tot Z uit te voeren.

Wat zal de doorlooptijd zijn van mijn project?

Het hangt af van de grootte van je project en er moet natuurlijk een belangrijke nuance gemaakt worden tussen budget projecten en high end projecten. Algemeen kunnen we zeggen dat we tussen de startmeeting (=brainstormsessie) en de opstart van de productie gemiddeld 16 weken rekenen. Na de opstart van de productie streven we ernaar om gemiddeld 12 weken later te starten op jouw locatie met de installatie en vervolgens de afwerking. Een doorlooptijd van zes à acht maanden is het gemiddelde bij Aktual. Sta je onder tijdsdruk? Dan is een snellere doorlooptijd ook mogelijk.

 

Kunnen we bij jullie terecht voor een flexibele kantoorinrichting?

Ja, dat kan zeker. Onze visie is geënt op de filosofie van het nieuwe werken. We denken op lange termijn en we zorgen voor een toekomstgericht en flexibel kantoor. Op basis van jouw doelstellingen en ambities voorzien wij aanpasbare of verplaatsbare elementen. Onze interieurarchitecten zijn hier zeer ervaren in.

Zorgen jullie ook voor de HVAC-installatie?

Ja, wij regelen alles wat er nodig is om je interieur af te werken, van A tot Z. We staan m.a.w. in voor de volledige coördinatie en totaalrealisatie van vloer tot plafond.

Ik wil dat mijn nieuwe interieur een impact heeft op mijn resultaten. Hoe pakken jullie dat aan?

Alles begint bij het in kaart brengen van jouw marketingdoelstellingen. Vervolgens gaan we jouw brandbook vertalen naar een interieurconcept. We beïnvloeden het gevoel van je bezoekers op een positieve manier door gebruik te maken van de juiste kleuren en materialen en van technieken zoals ‘nudging’. Afhankelijk van de doelstellingen creëren we bijvoorbeeld een aanzuigeffect naar een gewenste zone of of stimuleren we bezoekers om ergens halt te houden of een bepaalde richting uit te stappen. Als het budget er is, neemt onze designstudio ook fysieke en digitale beleving mee in het project. Denk aan een ledwall, een display, virtual reality, gamification, corporate events, of eender wat dat helpt om het maximum uit je nieuwe interieur te halen.

Kunnen jullie onze huisstijl vertalen in een interieurconcept?

Uiteraard. Dat is exact wat we doen, al 35 jaar lang. In een handomdraai zetten we jouw huisstijl om in een interieur dat klopt. Jij bezorgt ons jouw brand book en de interieurarchitecten van onze designstudio gaan daar vervolgens mee aan de slag. Ze vertalen eender welke stijl in een sterk interieurconcept met de juiste balans en de juiste nuances.

Geven jullie advies inzake corporate branding?

Ja, dat doen we. Ben je bezig met de ontwikkeling van je ‘corporate brand’? Dan kan je ons inschakelen als sparring partner voor het aspect ‘interior branding’. De ontwikkeling van je huisstijl of het opstellen van je brand book vanaf nul doen we niet. Wel geven we advies over hoe je jouw branding op een unieke manier tot leven brengt in je bedrijfsinterieur.  Wil je meer informatie over interior branding? Check onze tips. 

Wie zal mijn aanspreekpunt zijn?

Je kan met al je vragen terecht bij jouw accountmanager. Dat is jouw SPOC (single person of contact) van bij de eerste kennismaking, doorheen de ontwerpfase en de productiefase tot en met de oplevering.

Doen jullie ook maatwerk?

Jazeker, the sky is the limit! Wij bouwen niet alleen interieurs en standen op maat maar geven ook vorm aan de meest complexe elementen of out of the box ideeën. Wil je bijvoorbeeld een eyecatcher in je inkomhal of commerciële ruimte? Ook dat ontwerpen en bouwen wij voor jou!

Met welke systemen werken jullie?

We werken zowel met traditionele houtbouw elementen als met moderne circulaire systemen zoals de verplaatsbare wanden van Junnoo of andere merken. De materiaalkeuze is altijd afhankelijk van de aard van het project, het ontwerp en de doelstellingen en behoeften van de klant.

 

Wat zal de doorlooptijd zijn van mijn project?

Het hangt af van de grootte van je project en er moet natuurlijk een belangrijke nuance gemaakt worden tussen budget projecten en high end projecten. Algemeen kunnen we zeggen dat we tussen de startmeeting (=brainstormsessie) en de opstart van de productie gemiddeld 16 weken rekenen. Na de opstart van de productie streven we ernaar om gemiddeld 12 weken later te starten op jouw locatie met de installatie en vervolgens de afwerking. Een doorlooptijd van zes à acht maanden is het gemiddelde bij Aktual. Sta je onder tijdsdruk? Dan is een snellere doorlooptijd ook mogelijk.