Interieur

Vier redenen om aandacht te besteden aan jouw interior branding

Sta je net voor de inrichting van een nieuwe casco ruimte? Dan is dat meteen een unieke kans om je merk centraal te zetten in het nieuwe interieur. En ook bij een grondige renovatie kan je jouw merk een glansrol geven. Steeds meer bedrijven, en zeker niet enkel de grote spelers, besteden aandacht aan hun ‘interior branding’. Maar wat is dat nu precies en wat is de kracht ervan? Je ontdekt het in dit artikel!

Interior branding is… een beleving creëren

Je hoeft geen volleerde marketeer te zijn om te beseffen dat branding niet stopt wanneer je logo op je raam staat of wanneer je website online is. We leven in een ‘belevenis’-economie. Het aanbod van producten en diensten is tegenwoordig enorm en ‘een goed product’ alleen is niet (meer) voldoende om je leads te overtuigen. Het gevoel dat je klant heeft bij een bezoek aan je winkel, toonzaal of kantoor bepaalt mee zijn keuze. In je interieur komt je merk tot leven en creëert het (hopelijk!) een emotionele band met je publiek.

Interior branding is… inspelen op de zintuigen

Met een goed uitgekiende materialenmix beïnvloed je zonder twijfel het gevoel van je bezoeker. (Liefst positief!) Een branded interieur heeft een herkenbare en unieke mix van licht, materialen, kleuren, meubels en zelfs geur. Ook de eigenschappen die de klant associëert met de gebruikte materialen (duur, ecologisch, exclusief, sexy,…) heeft een invloed op zijn beleving. Zo is hout bijvoorbeeld een warm en natuurlijk materiaal dat een thuisgevoel en behaaglijkheid oproept. En zo zal echte natuursteen een duurdere connotatie oproepen dan de uitvoering in vinyl.

Tip: Maak een moodboard met materialen die aan de wensen en verwachtingen van je klanten voldoen. Onze ervaren project managers en ontwerpers kunnen je hierbij helpen! Vraag snel je moodboard sessie aan. Nadien ontvang je een gratis voorontwerp + offerte. Handig toch?

Interior branding is… opvallen en zich onderscheiden

Opvallen in business, het is niet gemakkelijk meer. Veel sectoren zijn momenteel al zo verzadigd waardoor er een overaanbod aan ondernemingen bestaat. Zware concurrentie dus. Daarom is het zo belangrijk om er uit te springen, om anders te zijn dan alle anderen. Denk maar aan de fashion-wereld. Voor kledingmerken bijvoorbeeld is het winkelinterieur dé manier om er uit te springen. Klanten moeten graag in de winkel langs komen. Ook met je kantoor, je meeting room, je toonzaal kan je ‘eruit springen’ en bij je bezoeker een onvergetelijke indruk nalaten.

Interior branding is … bouwen aan een heldere merkidentiteit

Of je nu één winkel hebt in de stad of verschillende gebouwen en ruimtes over het hele land, als het op interior branding aankomt dan is consistentie altijd belangrijk. Branding van het interieur helpt bij het creëren van een helder consistent merk. Je past daar dezelfde regels toe zoals je voor andere marketing aspecten zou doen.

Interior branding is… je fysieke locatie inzetten als communicatiekanaal

Smaakvol ingerichte ruimtes geven een goed gevoel aan je bezoeker en met dat effect kan je veel bereiken! Zo kan je winkel bijvoorbeeld een meerwaarde geven tegenover online shoppen. Of kan je door te spelen met kleuren en materialen een ‘insta proof’ locatie creëren die mensen aantrekt en hen aanzet om deze op instagram te posten. Hierdoor zal je online communicatie groeien wat zorgt voor meer bekendheid.

Interieurproject op til?

Ontvang gratis een voorontwerp!

  • Je wordt binnen de 48u gecontacteerd door een ervaren project manager
  • We organiseren een toffe workshop waarin we samen aan de slag gaan
  • Na afloop ontvang je gratis een inspirerend moodboard en een voorontwerp.