Terumo is een wereldspeler in de medische apparatuur en farmaceutische producten. We passen deze houtbouwstand voor hen keer op keer aan aan de beschikbare oppervlakte van nieuwe beurslocaties, van 15 tot 60 m². De stand is doordrenkt van duurzaamheid, waarbij elk aspect zorgvuldig is ontworpen met het oog op hergebruik en minimalisering van milieueffecten.

De standstructuur en muren worden opgebouwd met een B-matrix van PVC en houtpanelen, waardoor ze geschikt zijn voor hergebruik na elke beursdeelname. Het verhoogde vloersysteem, gemaakt van MFC-panelen, kan ook worden hergebruikt of gerecycled. Bovendien zijn alle meubels en apparatuur in de stand, inclusief toonbanken, stoelen en tafels, bestemd voor hergebruik na de beurs. De verlichting, variërend van diverse armaturen, wordt ook opnieuw gebruikt in toekomstige installaties, wat bijdraagt aan energie-efficiëntie. Naast de praktische elementen zijn ook de grafische elementen en decoratieve items, zoals planten en ornamenten, ontworpen met het oog op hergebruik of recycling. Dit alles toont onze inzet voor duurzaamheid in standontwerp volgens het Better Stands programma en inspireert anderen om soortgelijke eco-bewuste benaderingen te omarmen.

We zijn er uiterst trots op dat samen met Terumo het prestigieuze ‘level Gold’ behaalden voor deze stand binnen het Better Stands programma!

 

Zoek je een standenbouwer? Vraag een voorontwerp aan!

  • We brainstormen samen over je doelstellingen
  • Je ontvangt snel een voorontwerp en een heldere offerte
  • Onze all-in service maakt het jou makkelijk

Onmiskenbaar aanzuigeffect

De stand sprong onmiddellijk in het oog, enerzijds dankzij de prominente locatie direct bij de ingang van de beurshal, maar ook door het onmiskenbare aanzuigeffect en de sterke visuele impact van de imposante ledwall en ledlijnen die doorheen de hele stand lopen en continu voor beweging zorgen.

Open opstelling

Door gebruik te maken van twee standplaatsen, werd een gevoel van openheid gecreëerd. Onze designstudio wist beide zones naadloos te integreren en een soepele circulatie te realiseren. Door de opvallende en open opstelling lopen voorbijgangers spontaan binnen. Het ruimtelijke gevoel creëert bovendien een comfortabele omgeving voor verkoopgesprekken.

 

Go bag

Aan de overzijde van de beursstand liet Deceuninck het publiek kennis maken met GoBag, een initiatief van het bedrijf dat met recyclingverhaal is verbonden. Een onmisbare onderdeel dat op deze manier helder mee werd geïntegreerd.

 

Benieuwd naar de verdiepingsstand die we in 2020 voor Deceuninck realiseerden? Klik hier

 

Aktual heeft wederom efficiënt en professioneel werk geleverd. Snelle en duidelijke communicatie, een sterk design, vakkundig afgewerkt.
─  Maaike Claeys, Marketing Manager Deceuninck

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief!

Het maximale halen uit elke vierkante meter en samen opportuniteiten creëren. Dat is waar we bij Aktual voor gaan. We trakteren je maandelijks op tips, downloads en inspirerende klantverhalen. Ben je actief in sales of marketing? Mis deze content dan niet en abonneer je nu!

Opvallende blauwe zone voor SYNQ

Lockers doen aan werkkleding denken. Rond dat concept vulde onze Aktual Designstudio 200m² aan beursoppervlakte in voor Sioen Apparel waarvan 50 vierkante meter werd voorbehouden voor de lancering van en SYNQ. Om de SYNQ merkbeleving volledig tot uiting te laten komen creëerden we een blauwe zone, waarbij de vloer, plafond, meubilair tot zelfs de kleding van het standpersoneel blauw waren, en het logo en de slogan ‘In Synq works well’ prominent aanwezig waren.

Holoboxen en dynamische ledwalls voor extra stopping power 

De Sioen Apparel zone en de SYNQ zone vormden één spetterend geheel met een enorme audiovisuele wow-factor die bijdroeg tot de totaalbeleving. Een L-vormige LED-constructie creëerde een zwevend LED-plafond met doorlopende videocontent van plafond tot wanden. Ook de holoboxen waren échte blikvangers en presenteerden de producten op een verbluffende manier. Op de Sioen stand werd een catwalk-podium gecombineerd met grote verticale schermen om het verhaal extra te versterken.

Focus op interactie en het creëren van opportuniteiten

Alle opvallende elementen, zoals mannequins, lockers, video’s, holoboxen en andere speelse accenten, samen met talrijke onmisbare details, hebben bijgedragen aan een fenomenaal eindresultaat. De prominente bar in het midden van de stand, de juiste muziek die via speakers over de gehele stand te horen was, en de correcte belichting van producten en zitgelegenheden hebben de sfeer versterkt. Deze stand is ontwikkeld om te inspireren, te verbazen en interactie te creëren met het publiek. Het eindresultaat was werkelijk een schot in de roos.

De belangrijkste elementen die Safety Jogger Works in het standontwerp wilde zien, waren de vier productzones: ‘Industrial’, ‘Professional’, ‘Tactical’, en ‘Tigergrip’, samen met vier campagnes. Daarnaast was duurzaamheid een prioriteit en zijn er modulaire elementen geïntegreerd om te gaan hergebruiken op maar liefst 40 andere beurzen.

Aktual heeft dit ambitieuze project op een aangename manier voltooid: Professioneel, efficiënt met een snelle en duidelijke communicatie.
─  Karen Bellinckx, Global Marketing Director Safety Jogger Works

Het resultaat van de beursstand was zonder twijfel een succes. Met het opvallende zwevende gele frame en de opvallende visuals trok deze beursstand van veraf al de aandacht. De beursstand had ongetwijfeld de nodige stopping power en de gesprekken die tot stand kwamen konden comfortabel worden afgerond in de sfeervolle bar. De overvloed aan audio en video droeg bij aan een onvergetelijke indruk.

Met deze modulaire stand reisden we voor Jan De Nul Group Europa rond. De aftrap werd gegeven op vakbeurs WindEurope in Kopenhagen om vervolgens door te reizen naar Global Offshore Wind 2023 in Londen en te eindigen in Seanergy in Parijs. De grensverleggende installatieschepen Voltaire, Les Alizés en Willem de Vlamingh waarmee Jan De Nul Group offshore windparken bouwt, staan volledig centraal in dit concept.

De stand is een uitblinker dankzij het stijlvol, modulair design, de grote visuals waarmee de projecten mooi in the picture worden gezet en het maximaal gebruik van touchscreens, waardoor het printwerk voor de beurs overigens tot een minimum kon worden herleid.

Ontdek onze brochure over standenbouw

Ga je deelnemen aan een beurs en zoek je een ervaren standenbouwer? We hebben ons verhaal voor je samengevat in een handige brochure, met extra inspiratie én prijsinformatie.

Warme vibe

Vanhoutte Carpets is een op en top Belgische tapijtenproducent.  In hun nieuwe bedrijfsgebouw ontvangen ze internationale klanten en laten hen daar kennis maken met hun producten en innovaties. Het bedrijf heeft meerdere lijnen en talrijke tapijten in het aanbod. Aanpalend aan de klassevolle ontvangstruimte bevinden zich twee productdemoruimtes waar de producten op een overzichtelijke en aantrekkelijke manier worden gepresenteerd.

Sfeervolle merkbeleving

Gastvrijheid staat hier centraal. Onze designstudio koos voor zachte stoffen, comfortabel meubilair en sfeervolle verlichting voor een warme huiselijke sfeer. Visuele elementen in het interieur geven de corporate story van het familiebedrijf mee. Logo en inspirerende slogans keren terug doorheen het hele gebouw. Photowalls met authentieke foto’s en productintegraties in het interieur maken het verhaal compleet. Je voelt als het ware de liefde voor de tapijten en de business.

Klassevolle werkplek

Het kantoorgedeelte is een comfortabele werkplek waar werknemers focus vinden en voldoet ook aan alle andere verwachtingen van een modern kantoor: een klassevol karakter, rustgevende kleuren, veel visueel groen, hoogwaardige materialen, trendy toiletruimte en stijlvolle keuken met geïntegreerde coffee corner. Topwerkplek!

 

Ontdek onze interieurbrochure

Wil je een sterk concept voor je interieur en zoek je een ervaren interieurbouwer? We hebben ons verhaal voor je samengevat in een handige brochure, met extra inspiratie én prijsinformatie.

Goed doordacht totaalconcept

Al meer dan 50 jaar is De Clerck specialist in het maken en plaatsen van ramen & deuren voor nieuwbouw en renovatie. Zaakvoerder Frederik De Clerck zocht een partner voor de inrichting van zijn showroom en kwam via Deceuninck, zijn hoofdleverancier, bij Aktual terecht. Zo ging de bal aan het rollen. ‘Voor de showroominrichting wilde ik een ontwerp laten maken door een standenbouwer omdat zij ervoor gekend staan het maximum te halen uit kleine ruimtes. Achteraf ben ik nog steeds heel tevreden over onze keuze voor Aktual. Ze hebben een totaalconcept neergezet, de samenwerking verliep zeer vlot, wij konden intussen focussen op onze core business en onze showroom was klaar binnen de deadline ’, aldus Frederik.

Inspirerende walk-in productdisplays

Onze designstudio tekende een showroom uit die qua concept, kleuren en materiaalgebruik naadloos aansluit op het werk van architectenbureau WE-architects dat instond voor het kantoorontwerp. Via drie verschillende walk-in productdisplays, in landelijke, hedendaagse en moderne stijl, krijgt de bezoeker een duidelijk zicht op het productaanbod en de mogelijkheden.

Er is een totaalconcept neergezet, de samenwerking verliep zeer vlot, wij konden intussen focussen op onze core business en de showroom was klaar binnen de deadline.
─  Frederik De Clerck, Zaakvoerder

Showroom met corporate branding

In de inkomhal staat een prachtige balie, afgewerkt met natuursteen en ingefreesd backlight logo. De coffee corner zit erin verwerkt, volledig in dezelfde stijl. De toonzaal voelt heel ruimtelijk aan en ondersteunt de bedrijfsidentiteit van A tot Z: lightboxes voor de company visuals, talrijke productkasten, gezellige zithoekjes waar bezoekers en verkopers in alle rust hun projecten kunnen bespreken, kids corner, aankleding met planten en groene accenten,…

Akoestische showroominrichting

In de showroom zijn akoestische plafondelementen aanwezig. Deze staan qua kleur en vorm in relatie met de vloerkleden. Hierdoor passen ze perfect in het totaalconcept en zorgen ze voor een extra dimensie. Het eindresultaat is een stijlvolle, complete showroom die de warmte van een familiebedrijf uitstraalt. Kortom, een sfeervolle ruimte waar iedereen zich welkom voelt.

Ontdek onze interieurbrochure

Wil je een sterk concept voor je interieur en zoek je een ervaren interieurbouwer? We hebben ons verhaal voor je samengevat in een handige brochure, met extra inspiratie én prijsinformatie.

Nieuwe noden

‘Onze vroegere inrichting dateerde van de jaren tachtig. Oerdegelijk materiaal eigenlijk maar het interieur was aan een update toe’, vertelt Filip Verriest, algemeen directeur bij Saint-Gobain. ‘Niet alleen om de uitstraling te verbeteren maar ook om een gezond werkklimaat te creëren voor onze medewerkers. Op onze wensenlijst stonden onder andere een aangename flexwerkplek voor onze vertegenwoordigers en een nieuwe vloerbekleding. Onze medewerkers kregen inspraak bij het samenstellen van het wensenpakket. Het moest een licht, fris, ruimtelijk interieur worden met een vrolijke toets van kleuren.’

We geloven dat gebouwen het potentieel hebben om mensen zich gelukkiger te laten voelen. Het is natuurlijk fijn dat we die missie nu ook hebben kunnen volbrengen in ons eigen kantoor.
─  Filip Verriest, Algemeen directeur bij Saint-Gobain

Boost voor bedrijfsidentiteit

Interieurarchitecte Ilse van onze Aktual designstudio ging aan de slag met het wensenpakket. Ze ontwierp de kantoren, ontmoetingsplaats, balie en inkomhal tot in de kleinste details. Ze verwerkte de huisstijlkleuren in het ontwerp om de bedrijfsidentiteit extra te versterken, gaf advies rond de vloerbekleding en stelde voor om de elementen aan het plafond wit te schilderen. ‘Ilse haar ontwerp was eigenlijk meteen raak’, getuigt Filip Verriest. ‘Ons interieur is veel moderner nu en sluit volledig aan bij wie we zijn. Ook de uitvoering en en de communicatie doorheen het hele proces verliepen trouwens vlekkeloos. Het was een zorgeloos traject.’

 

Iedereen tevreden

‘Toen onze medewerkers opnieuw naar kantoor kwamen -na een periode van thuiswerken tijdens de verbouwingen- hoorden we alleen maar tevreden reacties. En ook onze vertegenwoordigers genieten nu van hun eigen plek waar ze kunnen binnenvliegen en elkaar ontmoeten. Je ziet op de muur onze baseline staan: ‘Making the world a better home’. Saint-Gobain wil meebouwen aan duurzame woon- en werkplekken. We geloven dat gebouwen het potentieel hebben om mensen zich gelukkiger te laten voelen. Het is natuurlijk fijn dat we die missie nu ook hebben kunnen volbrengen in ons eigen kantoor.’

 

 

Ontdek onze interieurbrochure

Wil je een sterk concept voor je interieur en zoek je een ervaren interieurbouwer? We hebben ons verhaal voor je samengevat in een handige brochure, met extra inspiratie én prijsinformatie.

Een aantrekkelijke, inspirerende product display heeft altijd een positief effect op het koopgedrag van klanten. We ontwierpen en produceerden deze displays volledig op maat van de Hisense-toestellen. Ze geven de Hisense-producten de nodige visuele ondersteuning zodat ze eruit te springen in de verkooppunten.

Zoek je een partner voor je instore marketing projecten?

Wil je de visibiliteit en verkoop van je producten de hoogte instuwen? Product displays, shop-in-shop concepten en pop-ups zijn daarvoor de ideale tools. Aktual ondersteunt je bij de realisatie van jouw instore marketing.