Vier goede redenen om LED-walls te gebruiken op je beursstand

Om in contact te komen met beursbezoekers moet je eerst en vooral gezien worden. Ze moeten door jouw stand worden aangetrokken. Er zijn veel manieren om op een beurs op te vallen en je boodschap over te brengen. In dit artikel focussen we op de kracht van LED-walls op je beursstand.

Op beurzen schreeuwt alles en iedereen om aandacht. De kunst bestaat erin om eruit te springen en de aandacht vast te houden. Het is moeilijk om met een eenvoudige, statische stand dat effect te bekomen. Zelfs al staan je verkopers met de grootste glimlach brochures uit te delen, er is meer nodig. Laat ons daarom eens inzoomen op de redenen om LED-walls en video content te gebruiken op je beursstand:

 

1. Met LED-walls prikkel je het brein

Beweging trekt de aandacht. In de gedragspsychologie wordt dit het ‘Motion Attention Effect’ genoemd. En die aandacht heb je op een beurs nodig om je aanbod of je kernboodschap over te brengen. Video’s zijn hiervoor de perfecte tool. Het menselijk brein reageert op beweging. Beweging betekent verandering of zelfs gevaar. Daarom zijn we meer opmerkzaam voor “beweging” en bewegende inhoud dan voor statische inhoud.

Op Interschutz 2022 wist Sioen via LED-walls van ver de aandacht te trekken voor haar kleding voor brandweermannen. Bekijk de aftermovie.

2. LED-walls op je beursstand verlagen de drempel

Elke stand heeft één of meerdere ‘drempelverlagers’ nodig. Elementen die twijfelende bezoekers overtuigen. Videocontent kan werken als drempelverlagend middel. Bovendien kan jouw standbemanning gemakkelijker contact leggen met de bezoekers zodra ze blijven stilstaan ​​om de video content te bekijken.

Op de beurs Interzoo maakte Moderna Products gebruik van een immersive room om haar nieuwe headquarters te tonen aan de bezoeker. Bekijk de aftermovie.

3. LED-walls op je beursstand werken verkoopondersteunend

 

Videocontent kan je verkopers helpen en ondersteunen in hun gesprekken met de bezoekers. Door bijvoorbeeld samen met hen te swipen door het productaanbod op touchscreens of tablets verbonden met een LED Wall kan de verkoper productinformatie, toepassingen, case studies of reviews aan de bezoekers laten zien.

Op Pharmanology liet Farmad de bezoekers via digital hubs ontdekken hoe ze apothekers ontzorgen bij hun digitalisering. Bekijk het project

4. Met LED-walls hou je de bezoeker langer op je beursstand

Dankzij videocontent op LED-walls, zet je de bezoekers aan om langer te blijven hangen op je stand. Zo krijg je meer tijd om een gesprek aan te gaan en een ​​relatie op te bouwen. Bovendien zullen ze je product of merk langer onthouden.

Op de technologiebeurs Indumation 2022 toont Yitch haar bedrijfsverhaal aan de bezoekers in een complete cinemabeleving. Bekijk de aftermovie.

 

Je gaat deelnemen aan een beurs?

Download gratis onze briefing checklist

Een goede voorbereiding is het halve werk. Deze checklist bevat 21 slimme vragen en een handige timeline. Hiermee stel je snel en efficiënt een briefing op voor het ontwerp van je stand.