Extra contact met je publiek
Via een virtual tour stapt je klant bij je binnen vanaf eender welke locatie, met eender welk toestel. Het biedt je bezoeker de mogelijkheid om rustig rond te kijken en zich in je ruimte te bewegen alsof hij er ook echt is. Je kan er geluiden aan toevoegen en via multifunctionele hotspots en clickable objects jouw bezoekers allerlei zaken laten ontdekken: video’s, foto’s, infofiches,… Zelfs ruimtes die niet fysiek beschikbaar zijn, kunnen digitaal toegankelijk worden via foto’s of een 3D-ontwerp. Denk bijvoorbeeld aan de beursstand van je bedrijf, die zo permanent toegankelijk wordt.
Nieuwe verkoopkansen
Een tweede onmiskenbaar voordeel, en wat ons betreft een belangrijke voorwaarde tot succes, is dat je met een virtual tour al vrij vroeg in het verkoopproces kan inspelen op de informatiebehoefte van je publiek. Een keukenbouwer bijvoorbeeld kan in zijn virtual tour via icoontjes (‘hotspots’) informatiefiches of prijslijsten beschikbaar maken van keukentoestellen of werkbladen. Een potentiële klant kan die informatie dan thuis downloaden, afdrukken of mailen naar zichzelf. Hij/zij kan deze vervolgens meenemen naar de showroom óf de informatie bijhouden voor later in het aankoopproces. Dit leidt tot nieuwe verkoopkansen!
Meer betrokkenheid op je website
Een click naar je website is waardevol. Maar je boekt pas succes als je erin slaagt om de aandacht van de bezoeker lang genoeg te trekken! Een virtual tour is een goed voorbeeld van ‘engaging content’, of content die de betrokkenheid verhoogt. Het is interactief, leuk om te doen en maakt je website aantrekkelijker. Met een virtual tour laat je een blijvende indruk na bij je bezoeker en kan je hem aanzetten tot actie: een shopping basket vullen, een video bekijken, een vraag stellen via je chatbox,…
Meer klantvertrouwen
Voor talrijke bedrijven is het hebben van een virtual tour die vindbaar is via Google van vitaal belang geworden. Denk maar aan hotels, restaurants en bedrijven met showrooms. Als men de gelegenheid krijgt om via Google Maps of via de Google zoekmachine rechtstreeks bij jouw bedrijf binnen te kijken, dan wekt dat het vertrouwen. Komt de virtual tour overtuigend over, dan zal men sneller bereid zijn om een hotelkamer te boeken, een tafeltje te reserveren of de rit naar een toonzaal te maken.
Virtual tour: leuke optie of onmisbaar?
Eerlijk? Bij Aktual vinden we dat zodra je een mooie ruimte hebt ingericht of je beschikt over een 3D-ontwerp, het grootste deel van het werk eigenlijk is gebeurd. Het is een kleine stap die snel kan worden gezet en die zeker zal lonen.