Virtual tour: leuke optie of onmisbaar?

Stel, je investeert in een nieuwe toonzaal of in een top notch beursstand. Zou het dan niet mooi zijn om daar niet alleen offline maar ook online bezoekers te ontvangen? Met een virtual tour is jouw locatie 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 digitaal toegankelijk. Het is een simulatie van jouw ruimte op basis van foto’s of op basis van een 3D-ontwerp. Idealiter leunt jouw ‘virtuele ruimte’ perfect aan bij de huisstijl van je onderneming en bij je brand identity. Je kan er geluiden aan toevoegen en via multifunctionele hotspots en clickable objects jouw bezoekers allerlei zaken laten ontdekken: video’s, foto’s, infofiches,… Wil je meer weten over de voordelen van een virtual tour? Je ontdekt er alles over in dit artikel!

Met een virtuele tour creëer je extra contactmomenten met je publiek

Via een virtual tour stapt je klant bij je binnen vanaf eender welke locatie, met eender welk toestel. Het biedt je bezoeker de mogelijkheid om rustig rond te kijken en zich in je ruimte te bewegen alsof hij er ook echt is. Zelfs ruimtes die niet fysiek beschikbaar zijn, kunnen digitaal toegankelijk worden via foto’s of een 3D-ontwerp. Denk bijvoorbeeld aan de beursstand van je bedrijf, die zo permanent toegankelijk wordt.

Een innovatieve 360° virtual tour werkt verkoopondersteunend

Een tweede onmiskenbaar voordeel, en wat ons betreft een belangrijke voorwaarde tot succes, is dat je met een virtual tour al vrij vroeg in het verkoopproces kan inspelen op de informatiebehoefte van je publiek. Een keukenbouwer bijvoorbeeld kan in zijn virtual tour via icoontjes (‘hotspots’) informatiefiches of prijslijsten beschikbaar maken van keukentoestellen of werkbladen. Een potentiële klant kan die informatie dan thuis downloaden, afdrukken of mailen naar zichzelf. Hij/zij kan deze vervolgens meenemen naar de showroom óf de informatie bijhouden voor later in het aankoopproces. Dit leidt tot nieuwe verkoopkansen!

Virtuele beleving verhoogt de betrokkenheid bij je website

Een click naar je website is waardevol. Maar je boekt pas succes als je erin slaagt om de aandacht van de bezoeker lang genoeg te trekken! Een virtual tour is een goed voorbeeld van ‘engaging content’, of content die de betrokkenheid verhoogt. Het is interactief, leuk om te doen en maakt je website aantrekkelijker. Met een virtual tour laat je een blijvende indruk na bij je bezoeker en kan je hem aanzetten tot actie: een shopping basket vullen, een video bekijken, een vraag stellen via je chatbox,…

Met een 360° rondleiding wek je het vertrouwen van je publiek

Virtual tour: leuke optie of onmisbaar?

Eerlijk? Bij Aktual vinden we dat zodra je een mooie ruimte hebt ingericht of je beschikt over een 3D-ontwerp, het grootste deel van het werk eigenlijk is gebeurd. Het is een kleine stap die snel kan worden gezet en die zeker zal lonen.

Interesse in een ontwerp, inclusief virtual tour?

Vraag gratis een voorontwerp!

Wij ontwerpen jouw nieuw interieur of jouw beursstand en zorgen voor alles om dit (ook) in een virtuele omgeving te kunnen tonen. Geïntegreerde geluiden, video’s, clickable objects,… alles is mogelijk!
Nu aanvragen