Phygital events en hybrid selling. Say what?

Recente studies hebben aangetoond dat ook na corona bedrijven digitaal contact zullen houden met hun klanten. Tegelijk zullen de fysieke verkoopmomenten nauwelijks dalen. Phygital events en hybrid selling zijn daarbij nieuwe buzzwords. Wat betekenen deze termen eigenlijk en hoe kan je deze principes succesvol toepassen? We lichten het graag toe.

Nieuwe buzzwords

Phygital events (of hybride events) bieden de deelnemers een combinatie van fysieke ontmoetingen en online ontmoetingen. In ‘phygital’ hoor je de samentrekking van physical en digital. Denk bijvoorbeeld aan een event waar een selecte groep van verschillende experts samenkomt op een fysieke locatie, waarbij vervolgens voor de virtuele deelnemers de video’s, keynotes, workshopresultaten en alle andere interessante materialen online ter beschikking worden gesteld.

Een andere interessante term is hybrid selling. Steeds meer bedrijven schakelen over naar een hybride verkooptactiek en leiden hun verkopers specifiek hiervoor op. Het houdt in dat ze zowel fysiek als online contact hebben met de klant. Ze introduceren bijvoorbeeld het aanbod via videocall en ontmoeten de klant pas later persoonlijk in de showroom wanneer dit werkelijk een meerwaarde biedt.

Kostenefficiënt en toekomstgericht

Na de lange periode van verplicht thuiswerken en contactbeperkingen is het videobellen in een recordtempo ingeburgerd geraakt. Veel klanten verwachten nu zelfs dat je bedrijf dit aanbiedt. Het vergt misschien een beetje aanpassing maar als je het goed aanpakt, kan je van die mentaliteitswijziging de vruchten plukken!

Laat ons even inzoomen op de voordelen voor je sales, je marketing en je organisatie in het algemeen:

Om te beginnen zijn digitale contactmomenten kostenefficiënter en duurzamer. Je verkopers hoeven zich minder te verplaatsen, je hebt minder locatiekosten, minder kosten voor drukwerk van brochures en visitekaartjes,… Het biedt ook meer flexibiliteit: nog snel een prijs aanpassen of een productfiche toevoegen, digitaal gaat het allemaal zoveel sneller en makkelijker. Tenslotte onderstreep je door in te zetten op ‘phygital’ hoe wendbaar en toekomstgericht je bedrijf is.

De toekomst is phygital

Digitale contacten zullen de fysieke contactmomenten niet vervangen. Dat staat als een pijl boven water. Het blijft belangrijk om showrooms te hebben en aanwezig te zijn op beurzen. Maar als je erin slaagt om het fysieke en digitale mooi te laten samensmelten, dan levert je dat gegarandeerd extra awareness en een sterker imago op.

Even sparren?

Wil jouw bedrijf fysieke en digitale contacten samenbrengen tot een perfect mix? Wij helpen je daarbij. Via onderstaande knop kan je ons je project doorsturen en wij contacteren je vervolgens voor een afspraak.

Maak een afspraak

Ontdek de kunst van virtual selling via Xperify

‘Phygital’ zijn houdt uitdagingen in voor bedrijven. De kunst zit hem in het digitale en het fysieke zo natuurlijk mogelijk te laten overgaan in elkaar zodat er een positieve beleving ontstaat. Samen met de nieuwe buzzwords zijn er natuurlijk ook nieuwe tools op de markt die hierop inspelen. Aktual werd exclusieve reseller van Xperify, een virtual selling tool.

Met Xperify tool laat je jouw klant binnentreden in een virtuele showroom die je volledig naar wens inricht. Jouw verkoper neemt hem via video mee op sleeptouw en samen verkennen ze 3D-ruimtes  waarin foto’s, video’s, pdf’s, kaarten, enzovoort geïntegreerd zijn. Jouw klant krijgt zo een interactieve totaalervaring waarbij storytelling centraal staat.

Lees meer

Vakbeurs afgelast? Geen probleem voor SIP PROTECTION

Toen de beurs Euroforest werd afgelast besloot textielproducent Sioen om niet bij de pakken te blijven zitten. Via de Xperify-tool organiseerde het zelf een online opendeurdag om SIP PROTECTION, beschermingskledij voor de gebruikers van kettingzagen, tot bij het publiek te brengen. Het is een goed voorbeeld van hoe we zowel fysiek, hybride en digitaal onze klanten ondersteunen.

Digitaal vervangt niet het fysieke. Het smelt samen tot een phygital solution. Daarbij is Aktual dé partner met de nodige ervaring…
─  Kristof De Baerdemaeker, CEO Aktual

Phygital events en hybrid selling. Say what?

Recente studies hebben aangetoond dat ook na corona bedrijven digitaal contact zullen houden met hun klanten. Tegelijk zullen de fysieke verkoopmomenten nauwelijks dalen. Phygital events en hybrid selling zijn daarbij nieuwe buzzwords. Wat betekenen deze termen eigenlijk en hoe kan je deze principes succesvol toepassen? We lichten het graag toe.

Wil je onmiddellijk aan de slag met je briefing? Scroll dan meteen naar beneden! Daar vind je een download met ’21 concrete vragen bij het bestellen van jouw beursstand’. Een echte aanrader voor wie dé perfecte briefing wil geven.

1. Wat is je bedrijfsidentiteit?

Om te beginnen willen wij natuurlijk graag kennis maken met jouw bedrijf. We zullen je vragen om kort jullie activiteiten te omschrijven. Wat zijn jullie producten en diensten? Wat is jullie huisstijl? En wat vooral belangrijk is om te weten: waar staan jullie voor? En wat onderscheidt jullie van de anderen?

Op basis van jouw input vormen onze designers zich een beeld van de persoonlijkheid van jouw bedrijf. Deze brengen ze tot dan later tot uiting in het ontwerp van de beursstand.

2. Wie zijn je concurrenten?

Met welke concurrenten moeten we rekening houden? Staan zij ook op de beurs? Wat doen zij beter? Waar zal de beursstand van je concurrent zich bevinden?

Deze info helpt ons om jouw beursstand er te laten uitspringen ten opzichte van de concurrentie.

3. Wie is jouw doelgroep?

Welke beursbezoekers zijn relevant voor jouw bedrijf en jouw merk? Kennen ze jouw bedrijf, activiteiten of merk al? Of net niet?

Op basis hiervan zorgen we voor een concept dat jouw doelgroep aanspreekt. Met de juiste visuals en keywords zorgen we ervoor dat je stand opvalt en aantrekkelijk is. Dat noemen we ‘stopping power’.

4. Welk verhaal wil je brengen tijdens de beurs?

Bepaal vooraf een duidelijke boodschap of verhaal dat bovengenoemde potentieel geïnteresseerden aanspreekt. Welk producten of diensten wil je promoten? Een potentiële klant wil altijd weten: ‘what’s in it for me?’. Dus wat bied jij je ideale klant? Waarom moet men voor jouw bedrijf of merk kiezen?

Deze info helpt ons om je aanbod en je merkverhaal optimaal tot hun recht te laten komen op de beursstand. Sommige producten kan je best via een display promoten, andere dan weer via digitale beleving. Sommige producten hebben veel omkadering nodig, andere komen dan weer beter tot hun recht in een sobere sfeer. Zo creëren we een concept dat écht werkt.

5. Wat zijn je doelstellingen en hoe ga je die meten?

Als je aan een beurs deelneemt, dan wil je daar ook iets mee bereiken. Je kan één doel voorop stellen, bijvoorbeeld het verzamelen van nieuwe leads. Maar het kunnen er uiteraard ook meerdere zijn. Bijvoorbeeld: meer bekendheid voor een nieuw product, je imago als marktleider verstevigen én het verzamelen van nieuwe leads.

Belangrijk is hierbij dat je de resultaten ook daadwerkelijk kunt meten. Zo weet je na afloop van de beurs of je de doelstellingen hebt bereikt. Het kan soms handig zijn om hierbij een registratie software in te zetten.

 

6. Wat is je budget?

Tegenover de doelstellingen die je wilt bereiken staat natuurlijk altijd een marketingbudget. Om je een idee te geven: bedrijven spenderen gemiddeld 40% van het totale beursbudget aan het ontwerp en de bouw van de stand. De resterende 60% wordt gespendeerd aan andere kosten zoals de huur van de standplaats, bemanning van de stand en promotie.

Zodra onze ontwerpers een idee hebben van je budget, kunnen ze beter inschatten hoe ver ze mogen gaan in hun ontwerp en waar ze eventueel voor budgetoplossingen zullen moeten kiezen.

7. Met welke praktische zaken moet er rekening worden gehouden?

Zodra je jouw standplaats hebt gereserveerd, heb je al heel wat nuttige informatie voor je standenbouwer. Hoe groot zal je stand zal zijn en wat zijn de exacte afmetingen? Welke zijdes zijn er open? Welke locatie heeft je stand in de beurshal?

Op basis hiervan kunnen we de bezoekersstroom inschatten en de beschikbare oppervlakte omzetten naar een optimaal ontwerp.

Je gaat deelnemen aan een beurs?

21 slimme vragen voor je begint

Wil je dé perfecte briefing geven aan je standenbouwer? Stel jezelf deze 21 strategische en praktische vragen! Zo zet je de eerste stap richting een succesvolle beursdeelname.

Phygital events en hybrid selling. Say what?

Recente studies hebben aangetoond dat ook na corona bedrijven digitaal contact zullen houden met hun klanten. Tegelijk zullen de fysieke verkoopmomenten nauwelijks dalen. Phygital events en hybrid selling zijn daarbij nieuwe buzzwords. Wat betekenen deze termen eigenlijk en hoe kan je deze principes succesvol toepassen? We lichten het graag toe.

1. Betrek je interieurarchitect van bij de ruwbouw

Klanten die beroep doen op onze interieurarchitecten voor de inrichting van hun bedrijfsinterieur zijn in veel gevallen bezig met een volledige nieuwbouw of een grondige renovatie. We merken vaak dat hun aanvraag pas in onze mailbox belandt als de bouw al in volle gang is. Dat is natuurlijk geen ramp. Maar soms merken we dat er zo kansen worden gemist. Een interieurarchitect werkt vanuit een andere insteek dan een ruwbouwarchitect.  Hij of zij zal ongetwijfeld verrassende elementen toevoegen aan het ontwerp.

Heeft je merk een strakke, moderne omgeving nodig? Of zou een traditioneel gebouw beter werken? Ga je voor grote glaspartijen met een optimale lichtinval? Of past een knusse landelijke gezelligheid beter bij je huisstijl? Laat een kruisbestuiving ontstaan tussen je interieurarchitect en je ruwbouwarchitect!

2. Zet je merkidentiteit en branding goed op punt

Of je nu één winkel hebt in de stad of verschillende ruimtes over het hele land, als het op bedrijfsinrichting aankomt dan is consistentie altijd belangrijk. Heb je nog geen eenduidige huisstijl? Of is je merk toe aan een rebranding? Maak er werk van alvorens je aan de slag gaat! Het is de basis voor je ‘interior branding’ of de merkbeleving in je interieur. Daarbij past je interieurarchitect eigenlijk dezelfde regels toe als je grafisch ontwerper. Bedrijfskleuren en logo moeten terugkomen in het ontwerp, alles moet één uniform geheel vormen.

3. Brief je interieurarchitect over de ‘why’ van je bedrijfsinterieur.

Vertel je interieurarchitect uitgebreid over je missie en je visie en welke rol jouw bedrijfsinterieur daarin speelt. Waarom is een specifieke ruimte er? Wie zal er gebruik van maken? Van daaruit kan je interieurarchitect een design bepalen dat de gebruiker (prospecten, klanten, medewerkers,…) verbindt met het doel van de ruimte.

Stel je bent bijvoorbeeld verdeler van elektrisch installatiemateriaal en je wil een trainingscenter inrichten waar je geregeld workshops en productdemonstraties geeft aan installateurs. Diezelfde ruimte moet op andere momenten ook dienen als flexibele werkplek voor je verkopers. In die ruimte wil je dus een beleving creëren rond je merk, de gebruikers een goed gevoel bezorgen en inspireren. Onrechtstreeks zal de ruimte dus ook moeten bijdragen tot betere resultaten.

Op basis van deze belangrijke informatie zal je interieurarchitect specifieke keuzes gaan maken op vlak van materialen en inrichting. Denk aan makkelijk te onderhouden materialen omwille van het intensieve gebruik en een ruime keuken om de bezoekers op een aangename manier van eten en drank te voorzien. Denk ook aan extra technologie zoals WIFI, ledschermen, voldoende elektrische aansluitpunten. En natuurlijk zal er ook een sterke ‘branding’ aanwezig moeten zijn in de ruimte. Denk aan commercials die afspelen op de ledschermen, meubels in de huiskleuren,…

Een schets maken is niet nodig. Het enige wat jij moet doen is dromen.
─  Sven, interieurachitect bij Aktual

4. Geef je interieurarchitect creatieve vrijheid bij het ontwerpen van je bedrijfsinterieur 

Voor het realiseren van innovatieve concepten is creatieve vrijheid van groot belang. Probeer dus bij de briefing zelf nog geen rekening te houden met restricties zoals je budget of de grootte van de ruimte. Soms durf je bepaalde zaken waarvan je droomt niet te benoemen omdat je denkt dat dit budgettair niet haalbaar is. Maar zo kan er belangrijke informatie voor je interieurarchitect verloren gaan. Misschien kan hij of zij een manier bedenken om het budgettair wél haalbaar te maken?

Wil je bijvoorbeeld een experience room inrichten waar je je producten toont aan je publiek, dan denk je om budgettaire redenen misschien niet spontaan aan het inrichten van je inkomhal. Maar de inkom meenemen in het ontwerp zou wel interessant kunnen zijn voor het totaalplaatje. Dan krijgt je bezoeker pas echt een ‘experience’: van bij het binnenkomen tot bij het terug naar buiten gaan. En nog een goeie tip: Geef je interieurarchitect de vrijheid om een vleugje authenticiteit toe te voegen. Een opvallend detail, zoals een vleugelpiano, een blinkende oldtimer of eender welk ander item dat aanleunt bij je merkverhaal, zal je bezoeker altijd bijblijven.

Ook is het helemaal niet nodig om zelf vooraf een schets te maken. Het enige wat jij en je team hoeft te doen is… ‘dromen’. Je vertelt wat het doel van de ruimte is en wat je budget is. That’s it! Een (goede) interieurarchitect weet dit àltijd om te zetten in een haalbaar ontwerp. Heb dus vertrouwen. Het komt goed.

Op zoek naar een interieurarchitect?

Ontvang gratis een voorontwerp!

  • Je wordt binnen de 48u gecontacteerd door een ervaren project manager
  • We organiseren een toffe workshop waarin we samen aan de slag gaan
  • Na afloop ontvang je gratis een inspirerend moodboard en een voorontwerp.

Phygital events en hybrid selling. Say what?

Recente studies hebben aangetoond dat ook na corona bedrijven digitaal contact zullen houden met hun klanten. Tegelijk zullen de fysieke verkoopmomenten nauwelijks dalen. Phygital events en hybrid selling zijn daarbij nieuwe buzzwords. Wat betekenen deze termen eigenlijk en hoe kan je deze principes succesvol toepassen? We lichten het graag toe.

Als bedrijf kan je het verschil maken door te (blijven) investeren in professionele COVID 19-preventiematerialen. In dit artikel lijsten we enkele nuttige producten op waarmee je zeker een sterke indruk zal nalaten bij klanten, relaties en medewerkers. De beleving rond je merk wordt er ongetwijfeld mee versterkt.

1. Desinfectiezuilen: here to stay!

Het klassieke zeeppompje aan de ingang is stilaan uit den boze. Jouw bezoekers worden het liefst verwelkomd met een professionele automatische dispenser. Kies voor een desinfectiezuil met eigen logo en passende boodschap. Onmisbaar voor een positieve merkbeleving!

2. Mondmaskers: hét nieuwe fashion item!

“Heb ik mijn mondmaskertje wel mee?” Het is wellicht één van de meest gebruikte zinnetjes in 2020. Trakteer je verkopers, klanten, medewerkers en relaties op een gepersonaliseerd mondmasker. Brand visibility verzekerd!

3. Spatschermen: stijlvolle bescherming.

Spatschermen zijn de beste bescherming voor je medewerkers én je bezoekers. Ze verkleinen de kans op besmetting aanzienlijk. Spatschermen zijn beschikbaar in plexiglas of in veiligheidsglas. De kleur van de voetjes kan je aanpassen naar wens.

4. Vloerstickers: signalisatie in jouw huisstijl.

Help Corona de wereld uit met professionele signalisatie! Breng duidelijke corona-signalisatie aan zoals wegwijzers en pijlen die de circulatie in je ruimte tonen. Dat wordt zeker geapprecieerd door jouw bezoekers. Ook de belangrijkste corona-maatregelen in je winkel geef je best op een duidelijke manier weer. Zoek je een stijlvolle oplossing hiervoor? Overweeg dan om professionele muur- en vloerstickers te laten bedrukken, volledig gepersonaliseerd volgens je huisstijl en logo.

Op zoek naar COVID 19 -preventiematerialen?

Ontvang gratis een offerte!

  • Nu besteld = binnen 14 dagen geleverd!
  • Creatief ontwerp volgens jouw huisstijl.

Phygital events en hybrid selling. Say what?

Recente studies hebben aangetoond dat ook na corona bedrijven digitaal contact zullen houden met hun klanten. Tegelijk zullen de fysieke verkoopmomenten nauwelijks dalen. Phygital events en hybrid selling zijn daarbij nieuwe buzzwords. Wat betekenen deze termen eigenlijk en hoe kan je deze principes succesvol toepassen? We lichten het graag toe.

Interior branding is… een beleving creëren

Je hoeft geen volleerde marketeer te zijn om te beseffen dat branding niet stopt wanneer je logo op je raam staat of wanneer je website online is. We leven in een ‘belevenis’-economie. Het aanbod van producten en diensten is tegenwoordig enorm en ‘een goed product’ alleen is niet (meer) voldoende om je leads te overtuigen. Het gevoel dat je klant heeft bij een bezoek aan je winkel, toonzaal of kantoor bepaalt mee zijn keuze. In je interieur komt je merk tot leven en creëert het (hopelijk!) een emotionele band met je publiek.

Interior branding is… inspelen op de zintuigen

Met een goed uitgekiende materialenmix beïnvloed je zonder twijfel het gevoel van je bezoeker. (Liefst positief!) Een branded interieur heeft een herkenbare en unieke mix van licht, materialen, kleuren, meubels en zelfs geur. Ook de eigenschappen die de klant associëert met de gebruikte materialen (duur, ecologisch, exclusief, sexy,…) heeft een invloed op zijn beleving. Zo is hout bijvoorbeeld een warm en natuurlijk materiaal dat een thuisgevoel en behaaglijkheid oproept. En zo zal echte natuursteen een duurdere connotatie oproepen dan de uitvoering in vinyl.

Tip: Maak een moodboard met materialen die aan de wensen en verwachtingen van je klanten voldoen. Onze ervaren project managers en ontwerpers kunnen je hierbij helpen! Vraag snel je moodboard sessie aan. Nadien ontvang je een gratis voorontwerp + offerte. Handig toch?

Interior branding is… opvallen en zich onderscheiden

Opvallen in business, het is niet gemakkelijk meer. Veel sectoren zijn momenteel al zo verzadigd waardoor er een overaanbod aan ondernemingen bestaat. Zware concurrentie dus. Daarom is het zo belangrijk om er uit te springen, om anders te zijn dan alle anderen. Denk maar aan de fashion-wereld. Voor kledingmerken bijvoorbeeld is het winkelinterieur dé manier om er uit te springen. Klanten moeten graag in de winkel langs komen. Ook met je kantoor, je meeting room, je toonzaal kan je ‘eruit springen’ en bij je bezoeker een onvergetelijke indruk nalaten.

Interior branding is … bouwen aan een heldere merkidentiteit

Of je nu één winkel hebt in de stad of verschillende gebouwen en ruimtes over het hele land, als het op interior branding aankomt dan is consistentie altijd belangrijk. Branding van het interieur helpt bij het creëren van een helder consistent merk. Je past daar dezelfde regels toe zoals je voor andere marketing aspecten zou doen.

Interior branding is… je fysieke locatie inzetten als communicatiekanaal

Smaakvol ingerichte ruimtes geven een goed gevoel aan je bezoeker en met dat effect kan je veel bereiken! Zo kan je winkel bijvoorbeeld een meerwaarde geven tegenover online shoppen. Of kan je door te spelen met kleuren en materialen een ‘insta proof’ locatie creëren die mensen aantrekt en hen aanzet om deze op instagram te posten. Hierdoor zal je online communicatie groeien wat zorgt voor meer bekendheid.

Interieurproject op til?

Ontvang gratis een voorontwerp!

  • Je wordt binnen de 48u gecontacteerd door een ervaren project manager
  • We organiseren een toffe workshop waarin we samen aan de slag gaan
  • Na afloop ontvang je gratis een inspirerend moodboard en een voorontwerp.

Phygital events en hybrid selling. Say what?

Recente studies hebben aangetoond dat ook na corona bedrijven digitaal contact zullen houden met hun klanten. Tegelijk zullen de fysieke verkoopmomenten nauwelijks dalen. Phygital events en hybrid selling zijn daarbij nieuwe buzzwords. Wat betekenen deze termen eigenlijk en hoe kan je deze principes succesvol toepassen? We lichten het graag toe.

Meer kwalitatieve leads

Reken er maar op dat er in deze coronatijden verhoudingsgewijs meer kwalitatieve leads op een beurs rondlopen dan voor de crisis. Elke potentiële beursbezoeker stelt zichzelf nu kritisch de vraag of het bezoek aan die specifieke beurs werkelijk noodzakelijk is. Een effectieve beursbezoeker bezoekt de beurs dus allicht met een heel goeie reden. Hij of zij is op zoek naar een oplossing voor een probleem, wil een persoonlijk gesprek met een verkoper, wil persoonlijk advies ontvangen, wil vergelijken, ervaren, beleven, uitproberen,…

De cijfers van beurshallen en beursorganisatoren bewijzen dit ook. Zo berichtte Messe Dusseldorf dat de 2020-editie van Caravan Salon -ondanks een grote terugval in aantal bezoekers- al vier dagen voor de sluiting het verkoopcijfer van 2019 had overschreden. En ook Technimat blikt terug op een zeer geslaagde editie. Deze vakbeurs op het gebied van bouw en infrastructuur vond plaats in oktober 2020. 84% van de exposanten gaf aan zich voor de volgende editie zeker opnieuw in te schrijven.

Meer tijd voor to the point gesprekken

Een rustige beurs heeft ook zo zijn voordelen. Verwacht je maar aan een sfeer van: “Ik” (de klant) ben hier nu, “zij” (mijn leveranciers) zijn hier nu ook. Laten we er samen voor zorgen dat deze ontmoeting een succes wordt. Er is tijd voor diepgaande gesprekken die to the point zijn. Als standhouder kan je meer aandacht geven aan concrete vragen zoals budget, planning of eender wat relevant is. Maak van de extra tijd goed gebruik!

Op de website van Kortrijk Xpo vind je getuigenissen van bedrijven die zich niet lieten tegen houden door Corona voor hun deelname aan de beurs Tools for Schools, waaronder één van onze klanten, educatieve uitgeverij Pelckmans: https://www.kortrijkxpo.com/coronaproof/

Nog enkele tips

Kort samengevat heb je als standhouder nu veel meer de mogelijkheid om je bezoekers diepgaand te screenen en op te volgen. Onder het motto ‘preparation is the key to succes’, geven we je nog enkele tips:

  • Bedenk goed wat het initiële doel van je beursdeelname is. Leads genereren? Branding? Productintroductie? Relatiebeheer? Bepaal je focus.
  • Zorg voor voldoende promotie rond je beursdeelname en nodig je doelgroep (persoonlijk) uit.
  • Maak duidelijk welke beschermingsmaatregelen de beursorganisatie en jullie als exposant in acht nemen.
  • Meten is weten. Zorg voor een (coronaproof) oplossing voor het vastleggen van de bezoekersgegevens. Er bestaan hiervoor handige analysetools en apps.
  • Doorloop vooraf alle stappen: strategie, praktisch plan, voorbereiding van je team en follow up. Het succes van je beursdeelname staat of valt bij een goed totaalplan.

Mis dus geen kansen als standhouder. Blijf niet thuis omwille van corona. Ga naar de beurs en geniet van betekenisvolle connecties!

Beursstand nodig?

Ontvang gratis een voorontwerp!

  • Je wordt binnen de 48u gecontacteerd door een ervaren project manager
  • We organiseren een toffe workshop waarin we samen aan de slag gaan
  • Na afloop ontvang je gratis een inspirerend moodboard en een voorontwerp.

Phygital events en hybrid selling. Say what?

Recente studies hebben aangetoond dat ook na corona bedrijven digitaal contact zullen houden met hun klanten. Tegelijk zullen de fysieke verkoopmomenten nauwelijks dalen. Phygital events en hybrid selling zijn daarbij nieuwe buzzwords. Wat betekenen deze termen eigenlijk en hoe kan je deze principes succesvol toepassen? We lichten het graag toe.

Extra contact met je publiek

Via een virtual tour stapt je klant bij je binnen vanaf eender welke locatie, met eender welk toestel. Het biedt je bezoeker de mogelijkheid om rustig rond te kijken en zich in je ruimte te bewegen alsof hij er ook echt is. Je kan er geluiden aan toevoegen en via multifunctionele hotspots en clickable objects jouw bezoekers allerlei zaken laten ontdekken: video’s, foto’s, infofiches,… Zelfs ruimtes die niet fysiek beschikbaar zijn, kunnen digitaal toegankelijk worden via foto’s of een 3D-ontwerp. Denk bijvoorbeeld aan de beursstand van je bedrijf, die zo permanent toegankelijk wordt.

Nieuwe verkoopkansen

Een tweede onmiskenbaar voordeel, en wat ons betreft een belangrijke voorwaarde tot succes, is dat je met een virtual tour al vrij vroeg in het verkoopproces kan inspelen op de informatiebehoefte van je publiek. Een keukenbouwer bijvoorbeeld kan in zijn virtual tour via icoontjes (‘hotspots’) informatiefiches of prijslijsten beschikbaar maken van keukentoestellen of werkbladen. Een potentiële klant kan die informatie dan thuis downloaden, afdrukken of mailen naar zichzelf. Hij/zij kan deze vervolgens meenemen naar de showroom óf de informatie bijhouden voor later in het aankoopproces. Dit leidt tot nieuwe verkoopkansen!

Meer betrokkenheid op je website

Een click naar je website is waardevol. Maar je boekt pas succes als je erin slaagt om de aandacht van de bezoeker lang genoeg te trekken! Een virtual tour is een goed voorbeeld van ‘engaging content’, of content die de betrokkenheid verhoogt. Het is interactief, leuk om te doen en maakt je website aantrekkelijker. Met een virtual tour laat je een blijvende indruk na bij je bezoeker en kan je hem aanzetten tot actie: een shopping basket vullen, een video bekijken, een vraag stellen via je chatbox,…

Meer klantvertrouwen

Voor talrijke bedrijven is het hebben van een virtual tour die vindbaar is via Google van vitaal belang geworden. Denk maar aan hotels, restaurants en bedrijven met showrooms. Als men de gelegenheid krijgt om via Google Maps of via de Google zoekmachine rechtstreeks bij jouw bedrijf binnen te kijken, dan wekt dat het vertrouwen. Komt de virtual tour overtuigend over, dan zal men sneller bereid zijn om een hotelkamer te boeken, een tafeltje te reserveren of de rit naar een toonzaal te maken.

Virtual tour: leuke optie of onmisbaar?

Eerlijk? Bij Aktual vinden we dat zodra je een mooie ruimte hebt ingericht of je beschikt over een 3D-ontwerp, het grootste deel van het werk eigenlijk is gebeurd. Het is een kleine stap die snel kan worden gezet en die zeker zal lonen.

Interesse in een ontwerp, inclusief virtual tour?

Vraag gratis een voorontwerp!

Wij ontwerpen jouw nieuw interieur of jouw beursstand en zorgen voor alles om dit (ook) in een virtuele omgeving te kunnen tonen. Geïntegreerde geluiden, video’s, clickable objects,… alles is mogelijk!
Nu aanvragen